Servis klimatizace
Víte, že dochází k úniku náplně klimatizace udané výrobcem o 5 až 30 % za rok? Velmi se tím snižuje funkčnost klimatizace! Preventivní kontrola s údržbou autoklimatizace a případné klimatizace se vyplatí!
Provádíme kompletní servis pro autoklimatizace za příznivé ceny. Servisujeme jak klimatizace s klasickým chladivem R134a, tak (jako jedni u mála) i novým HFO1234y!
Servis – odsávání, recyklaci a plnění chladícího média a používáme plně automatické mobilní přístroje ECOTECHNICS.
Čištění a dezinfikace ozonem
Co je ozón a jeho použití
Za běžných podmínek je ozón (O3) plynná látka modré barvy s velmi silnými oxidačními účinky. Ničí všechny běžně se vyskytující viry, bakterie a různé druhy patogenních mikroorganismů, které jsou k chemickým desinfekčním prostředkům imunní.
Ozónem lze efektivně a účinně vyčistit také klimatizační systém vozidla a zbavit ho virů, bakterií, výtrusů a plísní.
Generátor ozónu vyrábí plynný ozón, který se tak dostane na všechny místa v interiéru a zničí všechny škodlivé látky.
Co získám vyčištěním pomocí generátoru ozónu?
- desinfikovaný interiér – zejména vhodné pro vaše děti, alergiky a osoby trpící astmatem
- interiér bez zápachu – všechny nežádoucí pachy jsou pohlceny a ne dočasně utlumeny
- žádné nežádoucí efekty – čištění je šetrné nejen k vašemu interiéru, ale také k životnímu prostředí. Proto po vyčištění zůstává jen čistý kyslík a “vůně” čistého vzduchu.
Jak to funguje?
Ozon se jako plyn dostane opravdu všude, kam se běžné sprejové dezinfekce nedostanou. Neexistuje žádný virus ani bakterie, které by ozonu dokázaly odolat. Ozon je 3000x rychlejší než chlór.
Kde se v automobilu bere nepříjemný zápach?
1. Klimatizační systém – velkými změnami teplot vzniká vlhkost, která vytváří ideální místo pro růst a množení bakterií a plísní. Posádka vozu pak vdechuje takto infikovaný vzduch.
2. Voda z tajícího sněhu apod., která se dostane pod koberčky a způsobuje tvorbu plísní.
3. Špatná cirkulace vzduchu díky usazenému kabinovému filtru.
Veškerá tvorba baktérií a plísní je doprovázena nežádoucím zápachem v interiéru automobilu. Problém se umocňuje tím, když vozidlo není dostatečně větráno. Navíc bakterie a plísně jsou původci řady zdravotních problémů nejen řidičů, ale i ostatních pasažérů. Výsledkem tedy může být pálení očí, podráždění dýchacích cest, v horším případě dochází k bakteriálním infekcím či alergickým reakcím.
Ventilace automobilů střední třídy má výkon od 300 do 2.200 l/min. Po ujetí 10.000 km se na pylovém filtru, ale i v celé vzduchotechnice vozu nashromáždí asi 500 g nečistot prosycených vzniklými bakteriemi a plísněmi. Čistění je proto nezbytné nejpozději po šesti měsících při průměrném provozu automobilu. Po tomto opatření doporučujeme vyměnit kabinový filtr, aby nedocházelo ke zpětnému usazování.
Ozon jako plyn pronikne do všech skulin a pórů materiálů jako jsou koberce, čalounění, potahy, ventilační a klimatizační systém a zničí zde všechny mikroorganismy. Po aplikaci ozonu a vyvětrání vozidla zmizí nepříjemné zápachy a ve vozidle zůstane asi 24 hodin cítit ostrá vůně čistého vzduchu (postupně jak ozon odeznívá), jako třeba po bouřce.